Dat is de kern van de pitch van het Britse Powered Now, een van de veelbelovende startups die zich donderdag tijdens de eerste dag van het Amsterdamse internetgala The Next Web presenteerden voor een 2000-koppig publiek.
"Deze vakmensen - geen kenniswerkers - moeten de echte online sprong voorwaarts nog maken", betoogt oprichter Benjamin Dyer. Wat hem betreft gaan zij profiteren van de mogelijkheden die bijvoorbeeld een iPad biedt bij het 'on the road' verwerken van facturen en beheren van klantrelaties.
De donderdag gelanceerde app van het bedrijf zou volgens Powered Now, als de hele doelgroep van vakmensen zou inhaken, een half miljard uur aan administratie ('red tape') kunnen schelen. "Dat komt neer op 12 miljard euro aan kosten die je voor jezelf mag houden", rekent Dyer voor.
Het vanaf de start voor mobiel gebruik ontworpen systeem wordt momenteel door 250 potentiële klanten in thuisland Engeland getest. Powered Now is tijdens The Next Web een van de techstartups die meedingen naar de eerste prijs in de 'Startup Rally', waar vooral een grotere bekendheid en toegang tot investeerders in het verschiet ligt.