Waarom zou een kamerthermostaat strak wit of zwart moeten zijn, als ook de favoriete vakantiefoto aan de muur kan prijken?
Customizen en individualisering zijn trends, dus waarom zou je daar als thermostatenleverancier niet op inspringen? ThermoSmart, één van de aanbieders van slimme verwarmingsthermostaten, introduceert ThermoArt: een statische folie die je op het front van de Wi-Fi thermostaat kunt plakken.
Folie
De statische folie is ontwikkeld om gemakkelijk op het front van deThermoSmart aan te brengen en te verwijderen wanneer je bijvoorbeeld een nieuw of ander design wilt gebruiken. Door slimme techniek ondervinden de verlichte touch-knoppen en het scherm geen hinder van de folie. Klanten kunnen kiezen uit een kant-en-klaar ontwerp of voor een volledig eigen design gaan.
ThermoArt sluit naadloos aan bij een belangrijke interieurtrend van 2016: Customized Interior. In 2015 lanceerde een aantal meubelmerken de mogelijkheid hun meubels aan te passen aan persoonlijke wensen van klanten. Deze trend zet zich dit jaar voort en wordt versterkt door nieuwe technieken, zoals 3D-software en -printen. Naast de nieuwe technieken dalen de kosten waardoor de Customized Interior trend bereikbaar is voor een brede doelgroep.
Het customizen van installatieproducten is niet nieuw. Zo kan het toiletbedieningspaneel Sigma50 van Geberit ook gepersonaliseerd worden, en bestaan er mogelijkheden om te printen in badkamerglas. Eerder kwam concurrent Toon van Eneco met een aantal bijzondere speciale edities van de kamerthermostaat.